Året var 2007..

Året var 2007 och hade en hård konkurrent i året 2006 som var något utav en höjdare. 2007 bjöd till, om än inte riktigt som förra året, på många nya och spännande händelser. Nya kontakter, ny musik, nya hunkar, bragder och en mängd nya uttryck..

Jag bjuder här med på listan från året 2007:


ÅRETS: Höjdpunkt- Måste dela plats med årets skräll!! JAG SKA BLI MOSTER!! Och inte vilken moster som helst utan världens super bästa moster!! Som jag längtar och som jag ska skämma bort den lilla krabaten som kommer i april.. Jag väntar och hoppas och längtar..


Låt- Går helt klart till Jeff Buckleys- Hallelujah. "But you don't really care for music, do you.."

Flopp- Vad hände ens med vädret under året 2007?! En stor flopp enligt mig!!


Diss-
"Don't hate the player, hate the game!!" Känns som det är det enda jag behöver säga. And it burns burns burns..

Hunk- Kan bära mjukisbrallor som ingen annan man och det spelar ingen större roll om han är slappish eller fixad..vi gillar de ändå!!


Bragd- Måste nog gå till mig själv med motiveringen att jag lyckades med mitt mål trots många frestelser. En helt nykter sommar är it vanligt och allt som kom med det är en bragd om ni frågar mig!


Lagg-
Förra årets pristagare behåller titeln, och killen gör det med bragd...


Stekare-
Svår kategori från det gångna året men kanske är det ändå så att vi båda mentala siamesiska tvillingar tar hem priset även i år?!


"Rookie"- Går till alla vårs Stieg Larsson och hans helt perfekta böcker om Lisbeth Salander och Micke Blomkvist..kan man slita sig så gör man det bra!!


Ständigt återkommande kommentar- "Och inte skicka nåt dumt sms att jag saknar dig sååå.." Så svårt att hålla fingrarna i styr!!


Floskel-
"Ska du avdunsta Erica?!" Skulle då egentligen säga ska du avvika Erica.

Hann även med en mängd olika flosklar under nyårsnatten då jag pendlade mellan dröm och verklighet..galet!!


Mat-
I slutskedet av detta år kom några kloka damer på idén med tjejmiddagar. 2 och 2 skulle vi tillaga en middag som de andra skulle få avnjuta. Vilken succé och vilka härliga fester det blev. Förhoppningsvis fortsätter vi nästa år..


Fylla-
Måste ju erkänna att skepsisen fanns när vi fick höra att vi skulle besöka ett disco på juldagen. Trots många om och men så bjöd festen på många incidenter så som utslagna tänder/flisor, pusskalas, deeptalk, borttappade garderobslappar och dirty sms så där på kvällskvisten. Årets fylla kan man nog kalla det om man är en tjej på 21 år och heter Åsa Svärdsudd. Årets bubblare på denna punkten blir dansar och ler fredagen som bjöd till regält. 


Comeback-
Har gjort en comeback i MSSKs damlag. Numera tituleras jag som hjälp- och målvaktstränare för MSSKs div 4 lag. Kommer dock sakna er grabbar..


Tabbe-
Ibland undrar jag om man verkligen ska tro på allt man hör och allt som sägs. I mitt eget fall kan jag bara säga att ibland är det bara för bra för att vara sant. Så nu och i framtiden tar jag det mesta som sägs med en stor nypa salt...tyvärr


Blogg-
Väldigt svårt att välja men en blogg om vad som händer i Piteå sommarstad sitter väl aldrig fel.
http://chicas.blogg.se/2007/july/pitea-sveriges-sommarstad.html


Bild-
Vi har minskat något på våran ständiga pose men jag tror ändå att den tar hem titeln även detta år.


Match-
Kanske skulle priset kunna gå till det heta derbyt mellan våra kära innebandylag som bjöd på en minst sagt svettig kamp även på läktaren men trots att går priset till en alltid välkommen hemmamatch! Den som säger A måste säga B..haha it jag!!


Resa-
Blir ju självklart vår resa till GBG och showen med det bästa från sthlm live. Helt klart de bästa på länge! Vi skrattade så tårarna sprutade.


Uttryck-
Cougar, behöver ingen närmare förklaring!


TV-serie-
I år blir det svårt. Har blivit beroende av både Ugly Betty och DHW men även Greys Anatomy. Såå spännande att man inte kan bärga sig tills nästa avsnitt kommer ut..


Uteställe/Party-
Vinnaren i denna kategori måste som vanligt bli 1906. Så kul som vi har haft där i sommar o alla andra somrar kan inte många slå. Och att det fick komma med som bubblare i tidningen Plaza som ett av Sveriges bästa sommarställen gör ju it saken sämre!


Dryck-
Blir no Loka citron, håller i alla lägen både till vardag och fest


Drink-
Den dryck som har flödat mest i höst måste ju ändå vara den bästa tetran av dem alla. En turkos tetra som går under namnet Aussie. Gott, drygt och billig helt enkelt!


Färg-
Grått måste ta hem segern detta år. Kommentaren "de är så grått o tråkigt nu.." kontrades med "både ute o i det stora hela.."

Fest- Schlagerfesterna hos Nicke slår väl de mesta måste jag säga..så många nya människor som man träffat där och så många härliga diskussioner!


Reklam-
Utan tvekan blir det MQs underbara "All I want for christmas is you.." Vackert o mysigt precis som de ska va!!


Samtal/diskussion- Under året har det samtalats en hel del om allt mellan himmel och jord. Dock finns det ett ämne som är ständigt återkommande och som har upptagit den största delen av tiden. Samtal om killar och kärlek kommer man aldrig att växa ifrån...


Kommentar- "Jaa ä då bitter!!" -Åsa

                       "De är jävlat Sahara!!" -Åsa


Skräll-
Årets helt klart bästa händelse var när jag satt och fixade lite på mitt fotoalbum ute på stugan en härlig varm sommardag. Eva o Petter glider in med en blombukett och jag hör mor ropa till. Eva stryker sig på magen och jag brister ut i tårar!! JAG SKA BLI MOSTER!!!


Tack för i år..tror att 2008 blir året då allt händer..jag blir då iaf 22!!

/Åsa- A toast to the future, would that be a lie..?!-


Kommentarer
Postat av: Erica

Klockers bruden, känner pressen min är en bit ifrån klar men den kommer, så småningom.. :)

Postat av: mamma eva

ja du är gullat du darling!!

2008-01-02 @ 20:26:41
Postat av: tibban

Tog jag årets bild igen? Har för mig att jag tog förra årets bild också =)

2008-01-03 @ 19:17:32
URL: http://www.omy.se
Postat av: Åsa

Klar du gjorde!! Du är ju mästerfotografen haha

2008-01-03 @ 19:39:17
URL: http://chicas.blogg.se
Postat av: jonna

Det var en härlig liten sammanfattning.. :D Snart blir det väll en fest eller en fika? ;) eller..

2008-01-13 @ 22:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback