Konsten att fördriva tid en söndag i Piteå..

Denna helg bestod av diverse icke alkoholhaltiga aktiviteter vilket ledde till att både jag och VP var körklara tidigt på morgonen. Vi bestämde oss för att göra backen city affärerna främst för att kolla in en matta som jag var sugen på att investera i. Vi gjorde affärerna på typ 30 minuter, vilket var lite väl snabbt med tanke på att vi hade tänkt fördriva tid denna händelselösa dag.


Vi kom på den briljanta idéen att åka ut till näsudden för att studera mor och fars senaste utbyggnad på stugan. Väl där strosade vi runt stugan och godkände utbyggnaden men blåsten gjorde sig påmind och vi valde att sätta oss tillbaka in i bilen där värmen frestade oss.


Jaha nu hade de väl gått sisådär en timme. Så näst projekt blev att åka förbi mormors gamla hus för att undersöka om något nytt hade hänt. Svårt att spana från vägen och inte kan jag säga att vi blev nå klokare.


Så vi åkte till Mio. Men till vår stora förvåning hade inte klockan hunnit slå tolv ännu och vi fick glada sitta och invänta tolvslaget. Kanske var till min fördel då jag lyckades med bragden att avsluta mitt nyår redan klockan kvart i åtta på självaste nyårsafton. Kul att man hann uppleva det denna gång i alla fall. Vi gick igenom affären rätt snabbt och klockan hade aldrig gått så sakta.


Nästa smarta steg var Lundins skorea. Vi kom, vi såg, vi gick. Inte bra utbud då vi verkligen kunde ha öppnat stor plånkan, men tyvärr gick både Lundins och vi lottlösa denna gång. Slog då en signal till min vän Tobbe och föreslog en fika. Han nappade inte till en början men när vi skulle slå oss ner så hade han ändrat sig så där satt vi kring klockan ett i gallerian och tog en fika, trevligt och omväxlande.


Mycket tid återstod ändå av dagen och vi slog våra kloka ihop och bokade in en tacos middag på Nygatan 35 så efter en del handlande och jobbiga möten så slutade vi tillslut i soffan på nygatan och mös. Dock hade klockan fortfarande gått i slow-motion men där satt vi ändå. Kvällen fick ett tidigt slut, kanske inte helt oväntat men det lyckades ändå bli en sömnlös natt för oss. Kanske berodde det på den händelserika dagen eller på något helt annat, vem vet?!


Vad gör vi nästa söndag? Jag har då mitt på det torra när ja befinner mig i gallerian även denna gång, dock på Apoteket i arbetsstassen.


Å- När vi blir gamla och kanske glömda,
ger jag dig dom ögonblick jag sparat på..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback