Givetvis..

Första gången jag, Stina och Anja festade i sommar var hos min vän Eve. Anja lyckades med bragden att spilla rödvin på Eves matta (det ska verkligen tilläggas att det var första gången Anja och Eve träffades). Vi satt ute på balkongen och njöt av det helt underbara sommarvädret medan vi glodde på alla bilar som cruisade genom stan.

Då ringer det i Stinkos telefon och det är Alter som har lagfest. Alla var väldigt glada i hågen och detta samtal var det som ledde in oss på "Givetvis".

Varken Anja eller Stina har varit speciellt intresserade av lagidrotter och har därmed gått miste om väldigt många, sjuka och trevliga lagfester. Det var då idéen om att vi borde starta ett korpenlag i fotboll för att kunna ha sjuka och galna lagfester. Vi skulle självklart prioritera lagfesterna  men samtidigt kände vi att vi i alla fall var tvungna att spela en match, om inte annat en träningsmatch. Vi satt länge och väl och funderade över ett bra lagnamn, för det är ju verkligen viktigt. Vi kom inte på nått bra förrän, rätta mig om jag har fel, Stina kläcker ur sig "GIVETVIS ÄR DET SÅ".  Där var det, mitt framför oss i en simpel mening, det lagnamn som Pite skulle få skvallra om!!

Det dröjde inte länge innan nästa samtal från Alters lagfest dök upp och det var då nästa idé kom oss tillmötes. En träningsmatch mot Alter, GIVETVIS!!

Sagt och gjort vi bokade in en träningsmatch mot Alterdalens IF onsdagen därefter kl. 18.00.

Givetvis kändes det väldigt långt bort med en träningsmatch när man vaknade upp dagen efter..Så givetvis ställdes matchen in men soooom vi har firat detta hela sommarn lång med en otaliga lagfester!!

Tack för säsongen brudar!! Vad sägs om korpen innebandy? Då kan showen fortsätta...


Lagfoto: Coach, VP, Stinko, Linneruth & Goofy

Coach Åsa 

Kommentarer
Postat av: Stinky

Givetvis kommer jag ihåg drömmen om ett eget lag. Jag ser fram emot kommande säsong, pumpa med vindunken och springa lopp med klackeskorna för att däremellan ta ett härligt fyspass på dansgolvet!

Postat av: Goofy

Ja så lyckat var det ju inte med vinet, men annars så var det en jävla bra första lagfest!

Vad ska vårat bandylag heta då? Något riktigt coooolt!

2008-10-16 @ 16:44:44
URL: http://purne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback