Tjuv!!

Jag och Lina var lite smått i extas efter dagens stora happening i stan..

Vi strosade mot gallerian då de plötsligt kommer en kille springandes i full fart ut från ingången..han har fullt upp med att dra upp sina byxor samtidigt som han löper som aldrig förr. Tätt efter kommer två karlar springandes och ser frågande ut om vilket håll killen tog. Jag och Lina pekar för fulla muggar åt höger och karlarna påbörjar jakten..tyvärr kom de tillbaka efter en kort stund utan någon tjuv men de gjorde i alla fall ett gott försök. I samma veva hörde vi även någon ropa stoppa tjuven..skön inställning!!

Jag hörde den ena mannen säga:
-"det är nog bäst man börjar träna om man ska orka med sånt här!!"

Det är just såna här dagar man önskar att man hade kommit några sekunder tidigare och kunnat stoppa tjuven själv. Kanske lägga ett krokben eller bara krocka in i personen och på så sätt hindra personen från ett försprång.

Jag och Lina hann se tidningsrubrikerna i morgondagens PT:

Åsa och Lina fick fast tjuven!!
Frågor som: Hur känns det ?och Hur vågade ni? känns helt rätt!!




/Åsa- Det är i Pite allt händer!!-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback