Barnlös..

..så var man barnlös igen då. Hade privilegiet att få sköta lillan igår och i natt när både mamma Eva och pappa Petter hade lyckats åka på magsjuka. Jag åkte på coop och handlade barnmat, första gången faktiskt. Sen bar det av mot Mossvägen vid 2 tiden för att hämta upp lill-trollet! Vi åkte hem till mig o mös på och sen passade faster Stina på att komma förbi o mysa lite med lillan.

Vi åt mat och surrade och lillan fick vara med om sitt första riktiga tjej-snack..det ska börjas i tid. Sen blev hon sömning men inte riktigt så pass att hon somnade direkt utan hon gormade på ett bra tag innan hon tillslut somnade till mina vaggvisor (sjöng typ 25 varv på varje). De tog en timme innan de blå slogs upp igen men då var hon inget annat än världens goaste lilla troll så vi mös på.

Sen kom mormor Inger hit och passade Lisa medan jag åkte iväg på träning där vid 9. När jag kom hem snusade dom och sov hehe. Måste erkänna att det tar på krafterna att agera extra mamma så jag slängde mig i säng direkt. Hon sov i princip hela natten förutom ett litet ljud när hon ville ha tutten. Sen där vid halv 6 var det bara att plocka upp en glad liten tjej från sängen och över till min. Efter lite vila så har vi haft en underbart mysig morgon tillsammans till ungefär 11 då mamma och pappa ville ha tillbaka sin ögonsten.

Tack för lånet!


Ikväll blir det bio, riktigt trevlig!


Åsa-När du steg ner på denna jorden rund,
Var du älskad från första stund...


Kommentarer
Postat av: Eva & Lisa

Tack moster, guld värt!



Men tänk att man hinner sakna det där lilla trollet på så kort tid:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback