Att "paxa" eller inte..

Ställde mig själv just frågan: Kan man "paxa" någon?

Jag kommer ihåg när man var liten och alltid skulle "paxa" saker och ting, de kunde vara allt från en plats till ett tuggummi. Så nu på äldre dar då man insett att den platsen inte var så viktigt eller de där tuggummit it är nån match att själv skaffa fram kommer man på nya saker man kan "paxa".

Läste i en av våra konkurrerande bloggar för ett tag sen att man tydligen får paxa någon om man vill. Kan själv tycka att det känns lite lustigt men samtidigt så kan detta underlätta enormt mycke i ett kompisgäng.

Tänk er följande senario:
Hela gänget sitter och diskuterar om helgen och utbudet av alla (??) hunkar när någon plötsligt berättar att hon har träffat en karl på krogen. Alla tjejer spänner nyfiket upp öronen och lyssnar febrilt för att höra om helgens uberhunk. Hon börjar berätta och i samma sekund som hon nämner namnet på killen i fråga utbrister en av tjejerna.."men han är ju min!!!"
De andra tjejerna spärrar ögonen i den frustrerade tjejen och vrider sig snart av skratt och menar att man inte kan paxa en karl i den här stan..så många finns de ju faktiskt it att välja på!!
Diskussionen övergår efter en stund till något som kan liknas med en hönsgård, det ena kacklet avlöser det andra...osv..

Om man då omformulerar detta senario kan man tycka att om alla hade "paxat" den karl som de hade velat ha så hade detta aldrig inträffat. Om man paxar nån behöver det ju inte innebära att man verkligen måste ha den här personen men det är bara en helgardering att en sån här diskussion ska uppstå.

Jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska paxa några, man kan aldrig vara för förberedd!!
Vem "paxar" du?!

88766-97


"Okej, jag kanske inte är
den som man, som man ska va
och jag kanske inte är
den du helst av allt vill ha
Men jag är nog lite grann
n sån som du gillar ibland
Och jag erkänner att jag kan
Tänka mej det ibland"


/Åsa


Kommentarer
Postat av: Erica

Du vet ju redan vem/vilka jag paxar.. o jag har gode så bra koll på dig också!! hahaha..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback