Åå, det ligger i luften..



..nånting är på gång!!

Klart som korvspad att det är, våren är snart här och ingen är gladare än jag!
Hur skönt är det inte när man vaknar, alldeles för tidigt och på en ledig dag dessutom, och solen skiner in och tempmätaren visar + grader!! Känslan slår det mesta, förutom de där med den lediga dagen och de förstås!

Snön smälter fortare än kvickt och det märker man inte bara genom att se stora sjöar över hela stan utan även genom lika stora pölar i skorna. Detta påverkar självklart min och Ericas försäsongsträning negativt men oddsen till en härlig säsong 2007 är trots allt inte mörka alls. Detta året har startat helt otroligt bra och när man inte är gjorda av socker (tyvärr) så smälter man inte bort av pölar i skorna, det är bara bita ihop och plaska lite extra.

Under våra prommisar, den sk. försäsongsträningen, får man uppleva både det ena och det andra. Det som just nu ligger på tapeten har just med våren att göra. Har ni någon gång varit ute och gått och haft en enorm känsla av att åka på en regäl dusch? Det kan jag säga att vi har varenda gång vi spatserar gatan fram.

Om det är något jag kommer ihåg från körskolan så är de just att man måste vara extra vaksam och försiktig när det är ett sånt här väglag ute. Man måste passa sig så att man inte skvittrar ner de gående på sidan om vägen, det var liksom A o O!!

Jag tror helt ärligt att det är fler än jag som kommer ihåg detta, iaf de som är i min ålder! Det är nämligen inte min generation som är de stora bovarna utan det är de som kanske borde lägga kortet på hyllan och övergå till någon form av rullator som är minst vaksam.
 
Igår när vi som vanligt var ute på vår dagliga runda och verkligen kämpar för att undvika de största pölarna kommer det en karavan bilar mot oss. Känslan når oss och när vi inser att karavanen inte tänker sakta ner hinner vi i sista sekund hoppa undan och undvika den enorma duschen som sveper förbi bara någon centimeter bakom oss!!
Med ett lätt "puuuh" fortsätter vi vår runda med hjärtat i halsgropen, för vem vill duscha ute i mars??!!:P
Så jag uppmanar er alla att ta de försiktigt och se upp därute!!


image96

/Åsa- Jag vill veta vem du kan vara, kanske är du prinsen för mig..- 

Kommentarer
Postat av: sis

haha ja du är rolig du babe, imorrn smäller de!!!!!

2007-03-13 @ 18:44:51
Postat av: Jonna

Som jag fick en dusch igår i skeå, påväg till bussen hem. Nu pratar vi inte om lite på benen utan hela höger sidan plus ansikte! Som jag var arg!! :/
Annars är solen super mysig! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback