Makes me wonder...

Så här dagen efter utgång börjar jag smått ångra det jag skrev i den förra bloggen. Självklart är 1906 stället man ska vara på en utekväll i Piteå men igår var det sjukt!! Kvällen började, för mig eva och linda, på roasters för att käka en smarrig lax middag. Väl där kan vi väl säga att vi först blev kallade för "flickor" vilket jag hängde upp mig på en aning. Deras nästa steg blev att försöka luska fram vart man skulle gå ut om man ville ha ett bra ställe, självklart rekommenderade vi 1906, men tillslut blev det lite väl mycket flirt men då skulle de just avlägsna från bordet - skönt!!

Efter den utsökta middagen storsade vi vidare mot Nygatan för att fortsätta med trevligheterna i det härliga vädret. Vi intog balkongen rätt kvickt men med tanke på att den var lite väl trång för 6 personer så fick vi flytta in efter en stund. När alla brudarna var på plats började samtalen om allt och ingenting - mycket trevligt!!

Sist men inte minst blev det som vanligt dags för min helt klara favorit Singstar. Dock hann vi bara med en omgång av lagkamp när man numera måste strosa iväg mot krogen KVART över 11(!!!) för att ens ha en suck att slippa den sjukt långa kön. Väl där gick det väldigt fort att ta sig in och mina kamrater som varit lite skeptiska till att gå ut redan efter 11 förstod vad vi snackade om när stället i princip var fullt när vi gled in. Vi intog dansgolvet direkt och det var riktigt trevlig men det varade bara si sådär en kvart för då var stället överfyllt och hade man tur kunde man röra sig en eller två meter i sidled. Det är här jag känner att jag blir förbannad. Först och främst har dom ingen leg-kontroll när man går in så det är typ 15 åringar där som inte har ett skit på stället att göra. För det andra så har vakterna så fullt upp med att kontrollera att ingen hoppar över stängslet att de totalt verkar ha glömt att det finns en bakväg som de flesta valde att använda sig av. Kände bara att jag blev sjukt less. Förstår personerna i köns frustration att stå i kö och kanske it ens få komma in medan andra bara smiter in, Skärpning statt!!

Vi brudar gled i alla fall hem där vi halv 2, då hade vi fått nog av all trängsel. När jag numera går ut nykter får man ett helt annat perspektiv på utekvällarna och igår kan min ilska ha berott på de men samtidigt så höll mina vänner mer än med mig. 

Som vanligt tog vi oss ett snack utanför 35:an och det blir alltid samma diskussioner. Hur ska detta sluta egentligen? Kanske man måste ta sig en ordentlig funderare?..Vem vet..

Nä nu blir det nog en cykeltur i det varma vädret!

image132

/Åsa - Forget Mr. Safe and go after Mr. Right -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback