Jobb, Fotboll, Kärlek, -28

88766-75




JOBB

Så var det dags för ännu en blogg a la eva, tyckte de var dags igen. Nyss hemkommen från en halvdags vikariat på Sjulnässkolan åk 7-9 känner jag kylan (-28 grader imorse) ända in till ryggraden!  Måste erkänna att jag haft vissa förutfattade meningar om högstadieelever och detta dementerades verklígen efter 2 halvdagsvikariat på Sjulnässkolan. Aldrig förr hade jag vistats på denna skola ute i ingestans kan tyckas för en stadsbo (?) som mig, eller hur persson?!:P Jag begav mig i torsdags em dit för att vikariera i engelska och som det gick, dvs hur bra som helst. Barnen var hur snälla o söta som helst, fick svara på många frågor o fick tom kommentaren "Svärdsudd, fan vilken coolt namn", sagt på typiskt högstadievis. Idag hade jag svenne (svensk-engelska) som det så fint kallades på min egna högstadietid. Hann ha åk 7 och 8 där 7orna var som tända ljus medan 8orna sa sig själva ha kommit på att man inte behöver lyda läraren o studera. Fick höra några roliga historier och särskilt en satte sig på hjärnan:


Det låg en katt på en brygga och vilade vilket en förargad mus hade fått syn på. Musen tänkte att han skulle knuffa i katten då den låg nära kanten. Han tog lite sats och knyffade allt vad han kunde men inget hände. Han provade en gång till och tog nu sats från halva bryggan men inget hände. Han beslutade sig för att testa en sista gång och tog nu sats hela bryggan lång. Precis som han ska till att knuffa katten ställer sig katten upp och hinner flytta sig så musen hamnar i vattnet. Vad blir då slutsatsen av detta lilla försök? Ja, ju mer sats desto blötare mus haha


Kom nu ihåg att detta sades av en kille i åk 8, hur glad som helst när han berättade det för läraren (läs mig) Fick mig ett gott skratt iaf, det vill jag lova..



   FOTBOLL

Den gångna fredagens eftermiddag ägnades helt o hållet åt Norrmalmia sporthall o domarcupen för herrar. Anlände vid 16 o var väl hemma efter 1 så man var ju milt uttryckt lite mör i röven o för att inte tala om öronen. Dessa hemmingsupportrar, herregud så jobbiga o lyssna på.. Tanken var iaf att vi skulle heja fram mssk som de väl gick sisådär för, var väl för att min älskling inte var med gissar jag;) Petters bror spelade ju oxå, dock i de röd-vita, så de blev ju att heja på dom oxå. Kvällen var trevligt och underhållande o snart är det dags igen, denna gång med en själv på planen. Närmare bestämt till helgen, fredag. Sen helgen efter de är det darlingens tur på fredag o jag igen på lördag i Älvsbyn så helgerna är mao räddade.


88766-10  KÄRLEK

Kärleken i mitt liv måste ju oxå få sin del av det hela, finns de bättre kille än du? Skulle inte tro de! Petter, tack för att du gör mig så lycklig!!


  -28 GRADER

Herregud, kan de va kallare? Känns inte som de.. Vilken chock man fick när man steg upp imorse, termometern visade på en sisådär -25 grader. Kul att ta sig ut ens, men vad gör man? Fick berättat på skolan att det var -28 grader i sjulnäs, definitivt köldrekord för i år!! Nu hoppas vi på varmare tider!

/Eva

Kommentarer
Postat av: Åsa

vilket skämt kille drog haha tog ett litet tag innan poletten föll ner men nu haha!! KUL KILLE:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback