Tuggummi, fotboll och fest...

Så var den helgen till ändå och måndagen snart även så..har dock haft en riktigt trevlig helg med många olika händelser!!
Fredagen bestod av fixande av alla de slag och kl.18.00 befann vi oss på Norrmalmia för lite fotbolls tittande..dock var de långt ifrån lika trevligt denna gång som det var sist..känns som om det är så förutsägbart att det är PIF mot ISK i final varje gång..jag väntar på skrällen, frågan är bara när den kommer?! Förhoppningsvis till sommaren:D

88766-76


Lördagen gick i firandets tecken dvs kalas och fest!! Hade grymt kul så jag vill bara tacka alla inblandade för en lördag över förväntan!! Grymt kul ute oxå dock kass musik, men va spelar de för roll när vi ändå var kungarna på danceflooret;)

Söndagen blev lugn och skön..när man blev människa igen efter en oförskämt bra morgon bar det av på hockey med elin..fribiljetter och allt, inte dåligt:P Trots att vi fick plumsa lite i snön haha
Väl på hockeyn skulle vi ha behövt en kikare för det som pågick på andra sidan läktaren var betydligt mer spännande än själva matchen..eller hur Elin:P

Idag har jag varit riktigt duktig och skrivt lite till skolan och gjort ett tappert försök till att sätta upp min nya hatthylla..vilket inte gick så bra men pappa borrar till de där imorrn så de löser sig:D

Nu måste jag bara göra en kort summering av ett samtal som vi haft för ett bra tag sen men som liksom rann ut i sanden..dock grymt kul så det måste dokumenteras:P

88766-83

Vi snackade tuggummin och kom då in på liknelsen mellan tuggummi och killar..kan tyckas konstigt men jag ska förklara!!

Det är nämligen så att alla vi tuggummi älskande varelser har våran favoritsmak eller favoritmärke på tuggummi, eller hur? Mitt är exempelvis Extra white..eller eventuellt extra white professional:)
Dessa tuggummin är favoriter för att smaken varar väldigt länge och man kan tugga på dom utan att de blir hårda och äckliga alltför snabbt..Det finns även tuggummin som typ hubba bubba som är super goda en kort stund men sen blir man less och man kastar helt enkelt ut de..Det finns även tuggummin som är gamla godingar typ som juciefruit..väldigt goda men det är väldigt sällsynt att man köper hem ett paket..

Vem har inte en gammal kärlek som aldrig rostar? Där kan man stoppa in juciefruit
Vem blir inte lätt less på tuggummin som inte håller smaken? Typ hubba bubba
Vem tycker inte att det är spännande att prova en ny någon gång då och då? Jo varför inte prova det där nya tuggummit med melon smak, gillar man det inte är det bara att spotta ut och ta ett annat!!
Är stimorol och V6 för tråkiga till smaken eller är dessa de nya extra? Jag tror fortfarande på EXTRA!
Vars kommer då Extra white in i bilden? Jag tror helt enkelt att det är den personen jag väntar på..kanske har jag redan träffat honom, kanske möts vi varje dag eller kanske möts vi imorgon för första gången..vem vet? Jag tror iaf att Extra White är den jag letar efter!! Vem vill inte ha ett tuggummi som man kan blåsa bubblor med;)

Så börja TUGGA grabbs;)

Jaa herregud va tråkigt de lät nu när jag skrev ner det..men ack så kul de var när diskussionen var i full gång..Hoppas ni har överseende för denna blogg men jag var tvungen att dokumentera den för min egen skull, dock i ett betydligt tråkigare format än verkligheten!

/Åsa- Forget Mr. Safe and go after Mr. Right -

Kommentarer
Postat av: Erica

Det var en bra diskussion vi hade!!

Här är "min tuggummi tolkning" - juciefruit saknar man ibland, fast man vet att man inte borde, hubba bubba har sina bra stunder då de är riktigt mumsigt, fast det håller inte i längden, V6 är ju ett bra val, men kanske en aning för tråkigt, sen är de den där melonen som jag inte riktigt får grepp på..

Tänk vad man kan tala i gåtor.. ojoj, om dessa grabbar bara visste.. hahaha..

Postat av: Åsa

Jååå precis!! Börja tugga grabbar;)

2007-02-05 @ 19:07:50
URL: http://chicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback