Bak, mat, utgång

Gårdagens julbak höjde defrintivt vår: lina, åsa, linda, sanna o jag, hemmafrustatus då vi i 4h stod för högklassigt julbakande. Som vi gjorde det! Hur gick då denna dag till?
för ett antal veckor sedan fick lina den brighta idéen att vi skulle fixa en bakdag med brudarna och vi skred till verket. Lina fixade lokal nämnligen christinaskolans hemkunskap. Dagen började men storköpsinhandling på coop med vissa felberäkningar gällande mängdinköp på ingredienser men men vi är ju trots allt inga mattegenier..
Det var med stora förväntningar som vi äntrade lokalen, ett gäng halvvirriga brudar sugna på sötsaker. Den enda person i gänget som jag hade förväntningar på angående slutresultatet var linda med tanke på hennes tidgare fikabjudningar. Måste välerkänna att den jag hade minst förhoppning om var (befogat?) lina som aldrig tidigare visat prov på kökskunskaper. Det närmaste hon kommit är väl en fika på lyktan eller roasters dvs inte fy skam:) Själv skulle jag klassa mig som en medelmåttig bakare/kock med pytt i panna o stekt ägg som specialitet.. nä skämt o sido, mat är nog mer min grej än bakning vilket petter nog kan intyga om. Blev så sent som i fredags gomiddag. Stått för kockandet var o varannan dag på sistonde dett mer än gärna, markservicen är mao på topp!

Hur som haver så tog lina på sig den största uppgiften av alla, skalning av 2 påsar mandlar ämnde för knäcken. Det visade dock sig sen att vi inte hade tid att ens koka knäck så allt detta slit för inget starkt jobbat för laget bruden!! Linda o sanna tog på sig finliret med choklad/kola fixning. Detta med varierande resultat, dock inte smakmässigt, utan mer konsistensen... Jag o syrran stod för grovgörat dvs lussebullsdegen som skulle fixas utan bakmaskin. Det blev ett bodybuildarpass utan dess like vill jag lova:) Det ska oxå nämnas att det bakades pepparkakor för ett helt kompani o diverse andra godsaker. Tillhörande glögg o julmust infann sig oxå i våra magar under eftermiddagen. Efter dessa 4h med julmusik a la dansband var vi alla trötta, hungriga o bakluktande så vi bestämde oss för hämtmat på thai garden.



Hem, duscha, snabbsminkning, mathämtning, matätning hos linda, vindrickning, mkt surr mm mm mm får sammanfatta den delen av kvällen. Sen blev de mer alkoholintag i takt med så det kan låta spelade.. linda o åsa, grattis till en välförtjänt seger!! dock surprisade både jag o åsa med några gamla godingar som morsa plågat oss med under våra uppväxtdagar... kvällen slutade med något för mkt alkoholintag för 3/5 festdeltagare med ack så trevligt vi hade!!!!! vi begav oss även sena re till 1906 där stämningen så klart var på topp i och med våran äntring:)

TACK för en mkt lyckad o trevlig lördag brudar, måste definitivt göras om!!!!!


My rose

/Eva - med ett ständigt leende på läpparna;)

Kommentarer
Postat av: Petter

Den där Eva är minsann bra på mer än matlagning...

2006-12-03 @ 21:17:11
Postat av: Åsa

Styrketräning kan man lätt kalla de där haha här behövs it nå gym-kort..de är bara o baka lite saffransbullar haha

2006-12-04 @ 13:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback