Piteå vs. Salem

När jag satt o filosoferade imorse på toan med tvn på kom jag fram till en liknelse som ändå måste vara oslagbar.
Jag och min syster har alltid varit några slags fan av serien våra bästa år som utspelar sig i Salem.

Under mitt tänkande kom jag fram till att Salem och Piteå är ungefär lika små städer och som alla vet så i små städer så känner alla varandra på ett eller annat sätt.  Antingen är man kusiner eller så är man kompis med nån som är kompis med den kompisens kompis osv eller så har man bara ett ovanligt efternamn (läs svärdsudd).

I både Salem och Piteå träffar man på alla ständigt och jämt. På krogen, stan eller nån sporttillställning.

På tal om krogen så har Salem bara ett par ställen som de hänger på och alla som vet något om Piteå vet ju att vi precis är kända för vårt enorma utbud av uteställen. Ett tag, typ på vintern, hänger alla på Kalles och nästa krog som blir populär på sommarn är statt osv. Och i Salem är det Alice's och the blue note..

Det händer alltid en massa olika konstiga saker i både serien och i Piteå. Nog för att jag inte har hört något om att det går en massmördare lös på våra gator som dödar allt i sin väg..men samtidigt så har ju någon hittat årets första geting och Piteås topplag i fotboll har ju ändå krossad sina motståndare enligt världsbladet så vem vet..

Vi går tillbaka till detta med intriger..har nån överhuvudtaget sett ett enda avsnitt av serien så vet man att det hela tiden händer nåt nytt som skakar om hela staden. Det kan till exempel vara så att två systrar just blivit bugsvågrar med varandra utan att egentligen veta om de..känns det inte igen ifrån Pite?! Sen kan det vara så att en kille har flera tjejer samtidigt utan att det berör denne märkbart..känns det igen?!

Jag skulle säkert kunna skriva sida upp och sida ner om detta men jag tror ni förstår poängen med detta..Det finns fler ställen i världen som är lika litet som Piteå men som ändå har det där lilla speciella som gör att alla trots allt stannar kvar..Härligt!!


As time through the hourglas, so are the days of our lives..

Åsa

Kommentarer
Postat av: Sis

"like sand through the hourglas.." ska det vara om jag inte missminner mig, kan ha fel. Känns dock som att graviditet med mammaledighet nu har gjort mig ganska insatt i denna otroliga serie, sämre finns nog inte men ändå kollar man..

2008-05-30 @ 17:10:18
Postat av: Åsa

Jaa men självklart haha

2008-05-30 @ 17:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback