Vilket håll ska man välja?!

När man går längs vägar och trottoarer kan man väldigt ofta vara i sin egen lilla värld. Ibland händer det att man tittar upp och märker att man håller på att krocka med en annan person i samma tankevärld. Den ena svänger höger och den andra svänger vänster, problemet är löst.

Idag när jag gick hem från stan uppför lillbrogatans värsta backe tittade jag upp redan i början. Jag mötte en killes blick och på nått konstigt sätt hade vi i den blicken bestämt vilket håll vi skulle välja. Jag valdde vänster medan killen valde höger. Vi visade tydligt vilket håll vi hade valt.

På gågatan i stan gick jag oxå idag. Jag tittade upp och mötte ett äldre par. Jag valde höger och gick två tydliga steg åt höger. Paret strosade bara rakt fram som om dom it ens såg mig. Med mitt heta humör valde jag att inte akta mig nå mer eftersom gatan i princip var tom och jag redan hade flyttat mig nog mycket. Det hela slutade med att vi nästintill krockade. Jag blängde med min om-blickar-kunde-döda-blick rakt i herren. Han reagerade inte.
Jag gick hem!!

Så hur ska man då göra?

Hur många gånger har man inte stått mitt emot någon och inte bestämt håll och lutat kroppen åt ett håll för att sedan byta och byta en gång till. Det slutar i de flesta fall dock med att man skrattar gott då man tillslut kan passerar haha

Mitt tips är att göra som jag och killen i backen gjorde:
1. Möt blicken
2. Välj sida/håll
3. Markera tydligt ditt sidval
4. Passera
5. Le en extra gång mot varandra!

En fördel just med blickar som möts är att om man har riktigt tur kan det vara en hunk som man får spana på haha




/Åsa- Which side are you on?!-

Kommentarer
Postat av: Jonna

haha , bra tips åsa ;) Hoppas du hittar hunken din på promenad :P Men då kanske du inte väljer håll utan krockar ihop?! Haha :)
Ska se om jag hinner på stan med er imorgon, ska göra skolarbeta på dan men.. Pss puss..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback