Tjockis redan i v. 33

Jaha då var det dags för en uppdatering i mitt gravida liv. Har nu varit gravid i drygt 33 veckor, dvs mindre än 7 veckor kvar om allt går som det ska. Min kära mor sa idag att hon tycker jag varit gravid såå länge men känns inte direkt som att jag är beredd att hålla med henne. Tycker de har gått hur snabbt som helst!! Magen växer för varje dag och det sparkar på. Sammandragningar kommer titt som tätt men jag mår som vanligt hur bra som helst! Har varit riktigt förskonad från illamående, inte en enda gång som sagt.. peppar peppar..

Nu börjar jag dock gruva mig riktigt ordentligt för själv förlossningen men de finns liksom ingen återvändo nu så de är ju bara att gila läget och förbereda sig så mkt som möjligt. Jag förbereder mig på det värsta så kan det liksom inte bli värra.. alla andra klarar ju de så varför ska inte jag de?

Vi har hunnit göra lite inköp till fröman, som Lena så fint kallar den lilla/lille, på ikea bla blev det en spjälsäng och ett skötbord. Har även hunnit med att handla lite kläder i den mån det går med tanke på att vi inte vet om de blir en kille eller en tjej. Har blivit lite i brunt och oranget.. Petter är som vanligt världens bästa blivande pappa, han är förstående för min trötthet och osmidighet, tack darling du är bäst! Här bjuder jag på ett proffsfoto a la Mr. Johansson från v. 32 så lägg på lite till för att förstå hur jag ser ut nu.


 

V.33

Ditt barn är ungefär 30 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,2 kg. Huden börjar ändra färg från röd till rosa och kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Nu ökar inte mängden fostervatten längre utan ligger kvar på den här nivån fram till födseln. Den här veckan växer hjärnan mycket snabbt och barnets huvud ökar ca 9,5mm. Rörelserna i magen känns nu mer som rullningar än sparkar då det inte finns så mycket svängrum längre. Äntligen slipper du de där hårda träffarna mot revbenen.



På återseende!
-Mamma Eva-


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhhh jag längtar sååååååå!!Men nu är de nära hehe

Postat av: Frida

Oj, vad magen växer fort! Ingen liten kula att släpa runt på! =) Kram!

2008-03-23 @ 10:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback