Kärt barn har många namn..

..ja så är de verkligen.

Igår hälsade jag på min kära mor på hennes jobb och träffade då en alltid lika super trevlig kvinna som oxå jobbar där. Vi pratade en stund om allt och ingenting då hon berättar att hon ska luncha med en väninna.

Det var i samma stund som de slog mig att just ordet "vän" har väldigt många olika namn. Dessa namn varierar beroende på ålder, kön, samhällsklass och status. I de finare kretsarna kan man inte bara komma och slänga fram "eey to homie" då skulle det nog få en hel del att höja på ögonbrynet.

Som sagt så har kärt barn många namn och här kommer några:
-Vän
-Polare
-Homie
-Kompis
-Kamrat
-Bekant
-Väninna
-Vapendragare
-Självfrände
-Bundis
-Kumpan
-Parhäst(?!)

OSV..(kunde väl ha skrivit en lista lång som tomtens men det kändes tufft..)

Annars då?
Fika ikväll med Sara, ska bli trevligt!
Nu har allvaret börjar på allvar, ex-jobbet har rullat igång!



/Åsa- I get by with a little help from my friends...-

Kommentarer
Postat av: Erica

Men du, när du säger; Hey Biiiaatch.. till mig vad betyder det då?

Jobb-tagget har ännu inte infunnit sig här, hur ska kvällen sluta, o hela 5h kvar!!

Postat av: Åsa

Haha men du är ju min biiiatch!!så är de bara;P Biatch är biatch o vapendragare är en annan!!

2008-01-23 @ 17:46:56
URL: http://chicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback