Det närmar sig..

Vecka 26
Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Hur läckert är det inte?!?!?!



Kände att de var vääldigt länge sen jag plitade ner något här så de kändes som att de var dags. Som sagt är det ganska exakt 3 månader kvar tills den lilla/lille kommer ut till den vida stora världen. Börjar så smått gruva mig för själva födseln, känns som att vad jag än tittar på på tv så dyker de upp någon som skriiiker o trycker ut en unge.. herregud, ska JAG klara av det där?! Iofs så gör ju alla andra de så varför ska inte jag de? Trots den smärta som väntar längar vi båda hur mkt som helst!! Har även investerat i 2 par mammabyxor, vuxet eller?! De ser iaf ut som vanliga byxor vilket känns bra..

De här med namn är inte helt enkelt må jag säga, för det första så vet vi ju inte om det blir en kille eller tjej så måste ju gardera oss lite.. dock har vi väl kommit på flest tjejnamn så bara därför lär de väl bli en kille. Vi är väl heller inte helt överens om alla namn men de ska nog lösa sig ändå, nåt gemensamt har vi men de spar vi på tills de är dags.

De får räcka för idag, på återseende!

Ps. Tack för den nya tv:n pappa, hur bra som helst!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fattar du babe att snart kommer det en liten krabat till familjen svärdsudd..som ja ska skämma bort den!!Ja ska ju bli världens bästa moster!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback