Så var dagen här...

...just den dagen som alla singlar har bävat för sedan årsskiftet!!
Dagen kallas Alla hjärtans dag och har gått från att vara en mysig dag till ett stort komersiellt gippo!!

Det är just den här dagen som ensamma människor världen över känner sig extra ensamma. Det är rosa kort hit och röda kort dit. Blommor, blombud, choklad och gelehjärtan.

Så står man där framför en klass på 14 unga människor och ska förklara om denna underbara dag som går ut på att man ska vara snälla mot varandra och att det är en dag då man ska visa vad man verkligen känner gentemot varandra. Man beskriver vad en komplimang är man pratar om positiva egenskaper..då man egentligen inte gillar denna dag.

Men som en blixt från ovan kommer den där kommentaren som gör att man orkar härda ut, som gör att man börjar hoppas igen..
"Men är det inte idag man ska berätta för den man är kär i, att man är kär i den?!?!"
Nu vet jag verkligen varför jag har spenderat de senaste 3 åren bakom skolbänken..jag ska bli lärare!!

Dagen har trots allt varit till belåtenhet. I morse fick jag gelehjärtan av Kristin, tack så mycket!!!
Jag fick ett gulligt sms av syrran och jag har t o m tillverkat alla hjärtans dag kort idag med barnen.
Det enda som saknas nu är väl en dejt och lite blommor..:)
image178

/Åsa- When you least expect something great might come along.
Something better than you ever planned for..-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback