Vuxenpoäng samlas

Har sedan en tid varit klart att vi ska bli husägare, om än en hyresrätt, på Norrmalm. Känns som en lagom start att inte behöva låna pengar osv för att skaffa hus. Huset är gammalt som så många andra hur på samma område men dock väldigt fint inuti, nya tapeter med fondväggar överallt. Om en vecka förväntas tåget gå mot IKEA där det ska inhandlas diverse möbler och prylar. Blir nog iaf en sängram, köksbord, soffbord, tv-bänk.. inte speciellt billigt med andra ord men desto roligare!! Det blir en tjejresa med jag, åsa, lena, stina o förhoppningsvis moder oxå. Petter får inte följa, han är iställlet nere i stockholm då och förhoppningsvis hejar fram Sverige till en ny vinst! De är tur du litar på mig och mina inköp darling.

Frågan om när vi får flytta in är ett mysterium då vi har kvar våran lägenhet än och kanske ett tag framöver. Har legat ute på Pitebo tills i torsags så får hoppas att de 5 första börjar ringa snart så vi kan deala lite om in/utflyttning. Ska verkligen bli hur härligt som helst att få flytta till nåt riktigt eget, bara du och jag!

Annars känns det som att livet leker på ganska bra, jobbar för tillfället på christinaskolan i 2 veckor och förhoppningsvis kan det bli ännu längre, håller tummarna!! Ska även och jobba ikväll på golfen, schyssta Lina fixar lite extrajobb, kanju behövas med tanke på den stundande IKEA-trippen.

Inom en snart framtid bjuds det upp till inflyttningsfest i nya huset..

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!




Kommentarer
Postat av: Åsa

jag längtar verkligen tills jag får se hur de ser ut och även till våran tjej ikea tripp:D

Postat av: Mallan

Åsa du har blivit utmanad! Kika in i min blogg för närmare instruktioner :)

2007-09-13 @ 13:55:49
URL: http://baramalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback