Vann rätt låt...

Det är en av dagens mest ställda frågor. Mitt svar på den frågan har under dagen varit, Absolut!
Varför? Lite sång, lite dans, lite naket och lite trams!! Kan inte bli mycket bättre:)

Årets startfält i finalen såg, på pappret, grymt tufft ut. Jag kan inte annat än att hålla med om detta så nu kommer lite onödigt vetande om hur jag uppfattade årets line-up:

1. Andreas Johnson- A little bit of love: Skön låt som slår förra årets bidrag med hästlängder. Han glider in i skinn kostym, trots att det måste vara si sådär 1000 grader varmt med alla lampor, och avslöjar inte på något sätt om hettan som han befinner sig i, STORT! Riktigt skön låt som kommer tyvärr kommer nötas sönder på Rix fm.

2. Sonja Aldén- För att du finns: Kul med en ny Shirly kopia som går från låtskrivare till en skön artist. Dock inte bland mina topp 5 kandidater men gjorde ett klart godkänt framträdande, trots att hon inte valde en ny outfit kvällen till ära.

3. Anna Book- Samba sambero: Slutade på en nionde plats och med tanke på de sura tonerna i låtens början kan jag inte annat än att hålla med svenska folkets röstande, synd Anna men vi gillade iaf ABC..!!

4. Sebastian- When the night comes falling: En skön kille med härlig utstrålning som enligt mig kom lite väl långt ner på listan. Tog till sig kritiken om den super lejda outfiten och drog istället på sig en typisk Sebastian kostym som enligt mig lyfte låten even more! Låten finns med på playlistan och den platsen har den förtjänat.

5. Marie Lindberg- Trying to recall: Läraren på allas läppar men som kanske borde ha stannat vid katedern och undervisat eleverna i skolan med tanke på att hon verkligen inte pallade trycket för globens stora scen, who could blame her?!

6. Måns Zelmerlöw- Cara mia: Stiligare deltagare får man leta väldigt länge efter. Snyggt stuk, svängig låt och ett leende som är to die for;) Nä helt klart värd sin andra plats, och jag antar att han efter gårdagens succé nu har ett x antal fler beundrare än han hade tidigare!

7. Tommy Nilsson- Jag tror på människan: Vem älskade inte 'Öppna din dörr- Tommy' men vi är nu inne på år 2007 och då fullkomligt pissade svenska folket på han, helt förståeligt!

8. Sanna Nielsen- Vågar du, vågar jag: Tävlingens klart tydligaste schlager dänga som troligtvis får alla att nynna med en aning. Dock faller hon platt ner för mig när hon nästintill inte rör på munnen under hela sången, enbart hennes "darr" som får hennes mun i gungning!

9. Sarah Dawn Finer- I remember love: Hela tävlingens överlägset bästa sångare som skulle kunna sopa av banan för i stort sett alla andra länder i Helsingfors om det nu gick hem med balader. Tyvärr är läget inte så nu men hon slutade välförkänt på en fjärde plats????!!!

10. The Ark- The worrying kind: Kvällens kungar!! Helt klart det bästa bidraget i år och det bevisade de även med att slå undan benen på de andra bidraget och gå vinnande ur tävlingen. Som jag tidigare nämnde så innehåller låten precis det som en schlager nu för tiden ska innehålla: Lite sång, lite dans, lite naket och lite trams!!
Skönt att rätt låt vann i år, även min favorit för den delen!:)

Trevlig helg med sjukt kul skämt och härliga upptåg!!

/Åsa- When you smile, I smile too!!

88766-95


Kommentarer
Postat av: Anna

Måns borde ha vunnit, vilken tur att vi i(nästan iaf) Finland har äntligen ett riktigt bra bidrag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback