Efter 21 år..


Kan man börja funder vad man egentligen har hunnit med?!

- Den 3 februari 1986 föddes man på pite BB och fick namnet Åsa Maria( väldigt tråkigt namnval btw), inte de bästa man gjort mot syrran men nu för tiden går det betydligt bättre:P

-Har garanterat haft syrran som den största idolen man kan tänka sig!!

-Växte upp och började på dagis på Cypressen, där man lyckade genera sin far genom att vid en måltid, närmare bestämt palt, utbrista "Skål pappa!! "

-
Växte ännu lite till och började förskola på Dojan i Munksund, krokodilträsket.

-Nästa steg blev att börja skolan på Munksundsskolan och fritids vid badhuset. Kul var det säkert!

-Inledde en simmarkarriär som varade ca 2 år och visst var det roligt och visst gav det mig breda axlar men samtidigt var det nog inte något för mig. Måste få skryta lite med att jag ändå hann med att få hela medaljskala, Guld, silver och brons, riktigt kul!!

-Åren bara rullade vidare och tillslut hamnade man på Pitholmsskolan där man fick en väldigt klämkäck lärare vid namn Göte. Ett minne som jag sent kommer glömma är när vi lirade lite fotboll på gympan och Göte skulle naturligvis vara med. Det måste verkligen nämnas att denna Göte inte var den minsta person som jag har träffat, han hade en skön kula till mage. Men åter till händelsen, Göte gick in i en duell med en av killarna i klassen och denna dag var det lite skönt glidtacklarväder ansåg nog Göte. Rätt som det var ligger killen raklång på backen och med Göte ovanpå..väldigt många tårar sprutade denna dag, både på gott och ont!!

- Tiden gick och man skulle välja in till Gymnasiet och med tanke på det där med att syrran var ens största förebild var valet självklart, man måste ju följa sina rötter haha. Valet blev Samhällsprogrammet inriktning mot samhälls.

- Under gymnasiet inleddes många trevlig relationer, tyvärr inte så många som än idag lever kvar men iaf trevligt under den tid som det varade. 

-Hann även med 2 hemska operationer som ägde rum på ett så pass konstigt ställe som i munnen. Jag opererade in 3 titanskruvar och har numera 3 plasttänder, de ni!! Såg även ut som en misshandlad kvinna efter dessa hemska operationer, färgerna som prydde min nuna var blå, grön, gul och lite lila..hemskt!! Men då var det min ängel tobbe som lånade ut sin Patriots keps till mig, och det är jag än idag tacksam för!

- Studenten hägrade och vi hade grymt skoj måste jag säga. En stor härlig fest men resten lämnar vi till historien!!

- Återigen sommarjobb på Pitebo som rabattare/städerska, och väl där slår det mig som en blixt från ovan att jag ska börja plugga- till lärare!! Min syster är lika förvånad som jag, detta är nått som jag verkligen inte ångrar idag!!

- Skolan startar och det är då det där med egen bostad slår mig. Ryktet går att Henke N ska ut och upptäcka världen och att läggan ska hyras ut i andra hand. Jag är inte sen på att nappa på denna underbara lägga, saknar den faktiskt ibland. Där bor jag i 1 år ungefär och mitt sökande på ny bostad börjar. Även här träffas jag av denna blixt från ovan och åker för att titta på en ny lägga. Inte den fräschaste måste jag säga men samtidigt är den desto finare nu, tänk vad lite målafärg och tapeter kan göra!!

- Bor sedan dess här på Nygatan och trivs som fisken i vattnet. Talade med min kära mor nyligen och vi kom fram till att om jag ska flytta nån mer gång blir det till ett hus, jag känner redan att det lockar väldigt mycket!!

- Pluggar gör jag fortfarande och efter ca. 2 år av studerande har jag träffat heelt underbara människor. TACK, för att ni finns!!

- Har även för ca. 2 år sedan lagt fotbollsskorna på hyllan och agerar numera coach sedan ca 1 år tillbaka. Min karriär inleddes med MSSK div. 4 och nu har jag graderat mig till herrcoach för MSSK herrar div. 6, grymt sköna killar/herrar och fotboll är ju helt klart favoritsporten måste jag bara lägga till.

-Har lärt mig Nintendo Wii och har även kommit fram till att det är grymt kul!! Måste nästan inhandla ett själv!!

- Har hunnit få ett och annat hjärta krossat under dessa år men självklart har man kommit igen och är numera ständigt på jakt efter han med stort H!:)

- Har, under mina 21 åriga liv, haft och har än idag de bästa vännerna man kan tänka sig. Tyvärr har man glidit ifrån vissa lite väl mycket men samtidigt tror jag alltid att vi vet vars vi har varann trots att vi inte umgås som vi har gjort! Har även en underbar vän som ständigt är vid min sida, min egen vapendragare!!

-Har även den bästa syster man kan tänka sig!! Trots att vi har våra små och stora dispyter så vet vi alltid vars vi har varann och snart väntar även en till sommar med sommarjobb för oss, ska bli kul med alla nya upptåg!! Hon står bredvid mig i vått och torrt, vilket känns otroligt tryggt!!

- Nu väntar min examen från lärarutbildningen, ett hus, en karl, små kids och ett fortsatt underbart liv!! Ser fram emot vad detta liv kan ge mig med tanke på vad det redan har hunnit ge mig, ska bli spännande!!

Tack för mig så här långt!!


/Åsa- Skål för livet!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt å få en lite resume av ditt liv, du har hunnit me mycket, och mycket mer har du kvar=)! pussss

2007-03-08 @ 17:59:55
Postat av: Anonym

TACK detsamma darling!

2007-03-08 @ 18:19:05
Postat av: Sis

syster skrev sista:)

2007-03-08 @ 18:19:39
Postat av: Erica

Inte illa tjejen, hunnit med en hel del juh, o mer ska de ju bli, haha.. vi smider ju som alltid stora planer :P

Postat av: lillis

var jag som skrev det första, skumt att namnet inte kom med=)

2007-03-08 @ 18:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback