Förbannat, furulund och sjukhus..

Så var ännu en storhelg till ända och visst är man tillbaka på jobbet som vanligt, dock blir denna vecka väääldigt lugn..men samtidigt vääldigt seg.

Midsommar spenderades på många ovanliga platser. Dagen började med att vi åkte ut till stugan på Näsudden för att äta någon slags sillunch, jag och eva som är barn än i detta fall fick käka köttbulleklämmor som var himla smarrigt! Dagen var väldigt trevligt och de bjöd på en mängd olika händelser. Vårat lilla kusinbarn Pontus bjöd som vanligt på show och vi fick höra prov på hur man ber om förlåtelse:

Efter att han har sagt dumma mamma till anna-karin frågar hon honom vad man brukar säga när man har sagt något dumt. Pontus ser lite förvirrad ut och Anna-karin försöker hjälpa till på traven genom att inleda med "för.." och då utbrister han "förbannat mamma"..hela bordet bryter ut i skratt medan anna-karin försöker hålla sig för skratt och  tillrättavisar honom genom att säga att man egentligen ska säga förlåt. Det är verkligen it lätt att vara liten!

Jag som agerade barnvakt till den lille åkte på att sjunga  en hel del olika verser med "5 små apor" och alla de möjliga olika djur man kan tänka sig kan hoppa i en säng var man hyffsat trött haha. Men vad för man inte för ett litet charmtroll!!

image127


Sedenligt gled vi vidare till mormor och lämnade en blombukett med fina midsommarblomster, detta uppskattades enormt. Vi hann även ägna en tanke åt morfar genom att åka förbi graven med en bukett blommor till honom med.

Nästa punkt på agendan blev furulund och en himla trevlig kväll, ialla fall till en början. Vi tjejer lagade super smarriga för- , varm- och efterrätter medan karlarna mest slappade på altanen. Vi hade just avnjutigt den härliga förrätten då min mobil ljuder..mormor på andra sidan tråden. Det är här som sjukhusvistelsen kommer in.

Chaufför som man var kvällen till ära körde jag iväg till öjebyn där vid halv 7 och plockade upp en något nervös mormor. Väl på sjukhuset löd diagnosen skyhögt blodtryck och underliga hjärtklappningar. Vi hann med att samtala om både det ena och det andra under vistelsen som pågick under mesta delen av kvällen. Vi gled in på öjagatan 22:21 så vårat sjukhusbesök varade i hela 4 timmar. Det känns nu i efterhand som att jag verkligen gjorde sommarens goda gärning och jag hann till och med lägga in en önskning 22:22 som klockan just slog om till när jag satte mig i bilen. Vet vet kanske önskningen går i uppfyllelse nu när man har gjort nått gott;)

Sedan var det bara att styra sin kos tillbaka till furulund där jag äntligen skulle då njuta av den efterlängtade middagen, ja jag åt min midsommar middag kl. 22:30..jag överdriver inte om jag säger att hungern nästintill hade övergått till en mättnadskänsla vid det laget. Men allt som allt var de väldigt trevligt!

Lördagen bjöd på festligheter, myycket trevliga sådana. Utgången var över förväntan och sooom vi brände kalorier när vi shakade i typ 3 timmar. Har även noterat ett par trevliga samtal med härliga människor under kvällen!!:D

Vi kunde även skriva till ännu en seger i vårat matchprotokoll från gårdagens match mot storfors. En seger med 4-0 kändes till och med i underkant om man ska vara ärlig, härligt jobb gubbar!!:D

/Åsa- I keep on wondering.. what if..

Kommentarer
Postat av: Erica

Nice sammanfattning, nu slipper jag, haha..
Men du glömde nått.. vad säger du om jag säger;
- Vad säger kön då? och - Snygga shorts!
Haha..

Postat av: Åsa

Då säger jag: I keep on wondering.. Och de kanske hade varit nått..men soom sagt så är det noterat till senare tillfälle haha " De är glassigt;)"

2007-06-25 @ 21:18:56
URL: http://chicas.blogg.se
Postat av: En Ma

Tur att det finns en Åsa,vad mormor måste vara glad över dig. Jag hoppas på "tur" även för dig.
Många kramar från en Ma.

2007-06-26 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback