20 blir snabbt 21!!:)

Nu är nedräkningen så gott som slut med tanke på att det är imorrn de smäller!! Jag har längtat efter den här dan nu i dryg en veckan efter elin började snacka om party-outfit och att de enbart var 1 ½ vecka kvar tills de skulle smälla..o först föll inte poletten ner men så här i efterhand borde det ju ha varit självklart:P

88766-3788766-34

Idag har jag iaf inhandlat det sista inför morgondagen, dvs innehållet i den kommande bålen och även snacks mm..jag har även hunnit slänga ihop en kladdkaka som det kommer bjudas på imorgon kväll;)
Jag och mor hann även in på stan en sväng för att uträtta några ärenden och för ovanlighetens skulle var jag iklädd mjukisbraller på stan, vilket inte är vardagsmat om jag säger så..men nån gång ska ju vara den första!! (Kanske har det med åldern att göra, vet vet haha) Efter det så bar det av hem för att städa och fixa lite, vilket är klart nu och jag känner mig väldigt nöjd över mig själv!!

Kom just hem från syster där det bjöds på en god gryta och ris och trevligt sällskap och på ca 1 timme bär det av mot Norrmalmia för att kolla lite fussball, alltid ett kul fredagsnöje!!:)

Så imorrn är den stora dagen kommen och man fyller ett år äldre..dock blir de aldrig nån större skillnad men på pappret och även på körkortet är man numera 21 och laglig på statt!! Känns skönt men kanske inte alltför "nödvändigt" med tanke på att man i princip har vistats där sedan man var en sån där 17 taggare eller liknande..tack vare syster yster med fler:P Dock skönt att slippa vara lite orolig när man entrar ingången för nu är det bara att trycka upp kortet i ansiktet och strosa förbi, haha!

Måste bara tillägga att personalen på systemet kan chocka..jag har några gånger uppfattat att dessa damer och herrar kan vara lite negativa när man kliver fram till kassan, fråga mig inte varför men det är bara nått jag har känt..förra veckans besök överraskade mig dock till det positiva..jag slängde fram leget som vanligt och damen i kassan verkligen granskade det..jag hann tänkta väldigt mycket under denna korta tidsepok..så som: är jag it 20? Tror hon att de är min syster? Är det nån annan på kortet osv..

Hon tittar upp på mig och inleder samtalet:
- Nu är det snart dags igen, med ett leende..
Jag ser lite frågande ut..
-Jaaa just de, säger en förvånad och road Åsa
-Tiden går allt bra fort måste jag säga..
-Jå visst gör den det, säger jag och skrattar..då tillägger hon, ta vara på ungdomen för snart går det bara utför! med ett leende!!

För er som har missat det så stundas det fest på Nygatan imorrn..ska bli såå himla kul!! Brudarna kommer från lule och alla vänner samlas och har det trevligt!! Dagen inleds med kalas i skutis med släkten, ska bli himla kul med söt ungarna:D

Sen bär det av hem för att möta brudsen som kommer från lule! Efter det väntar mat på Thai och trevligt sällskap och vad som händer efter det kan bara framtiden förutsäga..men man kan ju alltid hoppas och önska att kvällen blir en kväll som sent ska glömmas!!

En glad och förväntansfull Åsa önskar alla en trevlig kväll!!

 

/ Åsa- Det är inte tiden i dina år som räknas utan LIVET i dina år!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Oh värsta inlägget ;P Vi synes säkert på norrmalmia, ska nog dit med jonsson.. :D Om it då så Imorgon, hahah.. jaja, se ya. Kram

Postat av: Mallan

Weee Åsa vad kul vi ska ha ikväll :) Snart kommer vi! Party on.

2007-02-03 @ 12:11:10
URL: http://baramalin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback