Looks like I've made it...

För sisådär 13 veckor sedan bestämde jag mig för att starta ett nytt liv, en ny livsstil. Jag gjorde sak av mitt beslut och gick med i aftonbladets Viktklubb. Måste erkänna att jag var aningens skeptiskt till allt detta med att föra någon slags dagbok på allt man äter osv. Jag blev lyckligtvis positivt överraskad och kan med glädje säga att jag är super nöjd med hela konceptet. Det jag kände att jag behövde för att lyckas var någon slags motivation som skulle kunna hålla mig på rätt bana genom hela den långa resan, vilket detta verkligen gjorde.

Nu sitter jag här 13 veckor senare och tiden har bara runnit iväg liksom mina kilon. Kan stolt berätta att jag har tappat 12 hela kilon på 13 veckor. Jag nådde mitt mål och jag lever numera en sund och hälsosam vardag utan att jag känner att jag måste anstränga mig för mycket. Jag lever mitt liv precis som tidigare förutom att jag har kryssat över en del onödiga produkter från livsmedelslistan. Jag har dragit ner på alkoholintaget men inte på festandet, det utövara jag numera nyktert. Lyxade till min vardag under PDOL fredagen och drack lite vin, kände att jag var värd det. Men annars har mitt liv inte förändrat så mycket förutom att jag känner mig mer nöjd med mig själv och är betydligt piggare och har ett gott humör!!

Det som väntar här framöver är att fortsätta med min nya livsstil men självklart unna sig något gott och trevligt någon gång. Förhoppningsvis väntar en härlig utlandsresa inom de kommande veckorna där man bara får koppla av och koppla bort allt som kan kännas jobbigt, helt enkelt njuta!!

Nog med självhyllning men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig och vem vet kanske kan jag inspirera någon annan att göra samma sak.

Måste sist men inte minst passa på att tacka alla mina härliga vänner och bekanta som har varit till en stor hjälp för mig i de med och motgångar som har kommit med allt detta. Ett stort varmt Tack!!

image145

/Åsa- So glad I've made it!!-

Kommentarer
Postat av: En Ma

Du har gjort det jättebra!!!!!!
Det syns på hela dig hur du "skiner" av välmående.
Lycka till framöver. Många kramar!

2007-08-19 @ 22:04:19
Postat av: Erica

Jag e så stolt över dig!! Grym disciplin bruden!!
Nu håller vi alla tummar vi har för att allt löser sig o att vi inom nån vecka ligger på playan o pressar, haha..

Postat av: sis

Du är duktig du syster!!

2007-08-20 @ 12:35:03
Postat av: Mallan

Åsa vad du är duktig!! :) Vad kul att du känner sån skillnad.. hoppas det går bra i fortsättningen med!

2007-08-20 @ 14:14:35
URL: http://baramalin.blogspot.com
Postat av: Anna J

wow Åsa, nu blev jag väldigt motiverad till att tappa alla sommarkilon;)

2007-08-21 @ 01:19:16
Postat av: Jonna

Tycker du har varit jätte duktig!!:) och kul att man märker resultat! :)

2007-08-21 @ 11:24:55
URL: http://jonnaan.blogg.se
Postat av: Åsa

TACK så mycket allihopa!! Ni är guld värda!:)

2007-08-21 @ 15:20:26
URL: http://chicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback