SMASK 2007

88766-103


Så har jag för första, och definitivt inte sista, gången besökt SMASK i Piteå. Det var en ny upplevelse för min del som aldrig förr bevittnat ett sådant evenemang live. Visst har jag kollat på vanliga melodifestivalen på tv men aldrig live. Den otroliga känslan och inlevelsen man får av att sitta i Norrmalmias sporthall och beskåda dessa musiklasiska studenter framföra sina nummer. Tanken att det enbart är studenter som fixat allt vad heter ljud, ljus, framträdanden mm gör bara känslan ännu starkare.

Hade som sagt aldrig tidigare besökt detta evenemang och hade väl egentligen ingen direkt tanke på att göra det i år heller men pga en "utebliven" födelsedagspresent och liter pengar över bestämde jag o Petter oss för att ge det ett försökt. Petters päron hakade snabbt på så det bjöds på gomiddag på månskensgatan innan med tillhörade vin. Mycket trevligt om än lite stressigt! Sedan fick syster för första ggn på längeagera chaufför, danke schön!

Så till den stora (?) frågan; vann rätt låtar?
- 1:a kom låten "Min general" som handlade om snus.. riktigt bra så den förtjänade en finalplats!
- 2:a kom "Bättre än du" som handlade om stockholms-brats, så sann så.. kändes som att "Dra dit pepparn växer" lika gärna, om inte hellre, hade kunnat knipa en andra finalplats men men juryn hade slutordet..

Vad blir då mina slutpoäng för detta evenemang? +++++ då det verkligen överträffade mina förväntningar, som enbart hade höjts av andra som rekommenderat oss att gå. Så min rekommendation får då bli; missa inte nästa års SMASK-deltävling och även Riksfinal som kommer att gå i Piteå 2008.

Väl mött ! /smask-eva

Kommentarer
Postat av: Åsa

Dåligt av mig att missa ett sånt här evenemang..men de är bara att boka in de nästa år istället!!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback