Är du kär i kärleken?

Ta bort alla materiella attribut runt omkring honom, som coola bilen, kaxiga stilen och trendiga vännerna. Föreställ dig sedan honom och dig ensamma på en öde ö. Är det han som person som intresserar dig eller är det de saker som gör honom till den han är som du egentligen är ute efter?

Helt plötsligt spelar utseendet ingen roll alls längre. Du märker att du gillar honom lika mycket i utslitna mjukisbrallor som välstylad i märkesjeans. Eller är det kläderna som gör mannen?

Du märker att du inte längre stör dig på hans dåliga skämt utan ler lyckligt fast de är just dåliga. Eller är det egentligen så att du stör dig fast du inte vill erkänna det?

Du är helt dig själv, springer runt i mysbyxor utan bh och smink i hans närhet och kunde inte bry dig minder. Eller? Det är när du inte behöver spela eller hålla upp en fasad som dina äkta känslor avslöjas..

Han är sådär perfekt som du vill ha honom och alla de där egenskaperna som de letar efter hos en kille har han. Men ärligt talat, finns det där sköna magpirret och känslorna verkligen där?

När du är själv, känner du mer att du saknar någon än honom i synnerhet?Att bara längta efter att tokmysa med någon i soffan eller visa upp något snyggt vid din sida är inte riktigt samma sak som du faktiskt är galet kär!

Kan ni både prata och vara tysta med varandra utan att du känner att du måste hålla uppe en fasad av någonting som kanske inte finns där?Pinsamma tystnader är inte direkt spontan grund att bygga på..

Föreställ dig ute en fredagskväll tokpartandes med tjejgänget. Skulle du byta bort det mot en hemmakväll med honom?Är han som totalt bortglömd kanske han inte är kärleken i ditt liv trots allt, eller?

Är det känslan av att lunna kalla någon pojkvän eller visa upp något snyggt vid din sida som gör att du helst vill slippa vara själv?Ta reda på dina motiv och tänk på att även objektet i fråga har känslor...

Bygger du upp små drömbilder av framtiden där du pusslar in honom i det perfekta pusslet? Se upp så att verklgheten stämmer överens med drömmen och att du inte bara är kär i kärleken utan i föremålet som faktiskt står mitt framför dig!

/ En Åsa som börjar fundera om hon oftast är kär i kärleken..!!

88766-10

(texten är hämtad från en väldigt vis kvinna (ELIN) som skriver i tidningen Vimmel)

Kommentarer
Postat av: Erica

Det ligger nog mkt sanning i detta.. men just nu börjar jag undra om de kanske inte kan vara lite det motsatta också, vet inte vad som händer men har funderat en del o har svårt att släppa ngn ur tankarna.. men är rädd att jag sabbade det i helgen.. tusan att allt ska vara så himla komplicerat!!

Vi måste styra upp det här till helgen bruden, först en roadtrip du o jag, sen party, stekning o ev derbyn :P

Postat av: Åsa

du de lät som en bra idé..ja kan inte riktigt förstå vem du menar men ja har mina aningar..men vi styr de till helgen..ja börjar oxå få upp ögonen för en viss person..han liksom poppar upp då å då..vet inte va de betyder riktigt..

2006-09-26 @ 22:19:02
Postat av: Robban

Usch, börjar bli läskigt detta. Nu pratar ni om mig igen. Känner mig förföljd.

2006-09-29 @ 11:59:33
URL: http://www.vagabond.se
Postat av: Åsa

MEEH robban..vo jär hä vä däää?? Du kan inte ta åt dig av allt vi skriver!!;)

2006-09-29 @ 14:52:13
Postat av: Robban

Kan inte undgå. Allt är ju så tydligt riktat mot mig. Kunde ju ha förbisett det om det varit en tillfällighet men som det är nu så måste jag ju reagera. Men sorry, är för het för er som jag redan sagt. ;)

2006-09-29 @ 15:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback