Oförskämt bra..

Kände att det åter igen var dags för en bloggning och det kan ju inte passa bättre att blogga än när man är ledig och humöret är på topp!!

Jag och Erica hade bestämt oss för att starta ett nytt liv för exakt en vecka sen..visst är det enkelt att säga men däremot inte alls lika lätt att genomföra:P Vi kom iaf fram till de punkterna som vi skulle förändra/förbättra, de var följande:

~ Bättre matvanor: Inge mer fylleskrov, lyx och onödigt flottiga maträtter, sallad är ju supergott!:P
~ Förhoppningsvis bättre träning: Måste verkligen återuppta prommisarna inom en snar framtid!
~ Inte slösa en massa onödig energi på små, obetydliga saker och ting!
~ Nya relationer: Ut med de gamla och in med det nya, tolka fritt..nä men helt ärligt varför ska man   haka upp sig på en massa gammal groll när det finns så mycket (många) oupptäckta vägar att gå..;)

Som sagt är det lättare sagt än gjort att ta tag i dessa punkter men vi betämde oss för att göra ett tappert försök..dock sket det sig redan första dagen..:P

Regelbrott nr 1:
Lunch-time på lyktan, där standard tacosen skulle uteslutas, och sallads trenden skulle starta..första titten på dagens meny gjorde oss konfunderade..ingen kycklingsallad, hur gör vi nu?! Vår fråga fick snabbt ett svar och salladen fick vi skippa och det blev en taco istället, inte alld helt fel och inte alls vårat fel haha!!

Regelbrott nr 2:
Det vackra vädret har ingen undgått att se, inte heller vi..så självklart lockar prommisarna mer när solen skiner än när snön yr..efter en hel del mental förberedelse inför dessa underbara prommisar upptäcker vi till vår stora förvåning att solen försvunnit (antagligen för att förberedelsen tog ett par dagar) och övetgått till snöorkan:P Synd (hmm), när det stormar vill ju ingen sig ut, speciellt inte ut på prommis:P

Regelbrott nr 3:
Efter mitt sammanbrott under praktiken kände jag att det inte var värt att slösa en massa energi på en massa världsliga saker, det finns viktigare saker att koncentrera sig på..tro mig!! Trots detta löfte till mig själv kommer jag ständigt och jämt på mig själv sitta och överanalysera allt och alla..vilket är såå otroligt onödigt..så nu är det slut på detta, nu får saker och ting hända för en orsak..som sagt så är ödet och jag numera väldigt goda vänner (hoppas jag iaf!!)


Sist men inte minst kommer vi till den viktigaste punkten på hela listan..nya relationer..det kan gälla allt från gamla vänner till nya vänner, dröm-relationer, tänkbara-relationer, relationer man bara kan dagdrömma om osv..jag tror ni förstår vad det är jag vill säga med allt detta..
I alla fall kan jag ärligt säga att den här punkten är den enda vi inte har brytit mot..snarare tvärtom:) Vi vidgar våra vyer som tusan och spinner upp ett härlish kontaktnät..we like it!!;) Nä men skämt och sido..otroligt kul att träffa massa nya människor..precis det vi båda behöver just nu!!:)Sjukt kul att undersöka pites olika kretsar!!:)

Så till helgens bravader:
Syster yster fyllde ju som bekant år i torsdags så det var lämpligt med ett party på lördagen, självklart bjöd man in till fest i läggan..startade mycket trevligt med många intressanta samtal om allt möjligt, samt en del skvaller (just love it!!) Senare under kvällen fick jag ett samtal och en inbjudan till en annan fest..vi var inte sena att tacka ja eftersom vi redan avböjt ett antal gånger innan, och självklart vill vi fara dit oxå, inte för de:) Väl där var det endast jag och Linda som valde att stanna kvar, vilket vi gjorde väldigt rätt i!! Himla trevligt folk och intressanta pratstunder!:) Efter en del sång och snack bestämde vi oss för att strosa vidare till 1906..för att sammanfatta en grymt trevlig kväll med ett par meningar kan man säga:
Händelserik kväll med intressanta människor, intressanta och givande samtal samt en del sjuka erbjudanden..men som en klok person sa till mig: "man går ju inte hem med vem som helst:)" kunde inte ha sagt det bättre själv..hoppas på fler liknande samtal med denna person måste jag säga..kände att vi är på samma våglängd!! Som sagt blev kvällen sjukt lyckad och självklart saknades du, stekarn;), men vi tar igen det snart igen ska du se haha
Vi knöt ihop säcken med en lugn efterfest hos mig och resten lämnar vi åt historien..kan som sagt var inte sätta fingret på denna situation..tror tyvärr inte på den nog mycket..händer för mycket just nu..kan ju bara hänvisa till detta klockrena citat:

" The greatest ironies of life: Having the right person at the wrong time, having the wrong person when the time is right and finding out that you love someone after that person walks out of your sight!"

Himla trevlig dag idag i alla fall, många personer som förvånar mig..dock denna gång till det positiva, sjukt kul!!




/Åsa- Innan du påbörjar en jakt är det klokt att veta vad du letar efter innan du börjar leta efter det..

Kommentarer
Postat av: Erica

Ny vecka och nytt försök med det nya livet och inget fusk, eller?!

Måste dock erkänna att jag faktiskt har en perre marre hemma.. men syndigt är gott!! Blev ju iaf en sallad idag, lite strosande på pites gator (räknas väl till prommis?!)

Hade verkligen velat hänga me chicas i helgen men vi får ta om en annan gång, lät som att ni gjorde ett GJ i helgen så de kommer kanske, eller mest troligt, fler inviter då!? :P

Postat av: Åsa

haha absolut!! det kan man verkligen hoppas på..då måste du ju va me!!

2006-10-30 @ 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback