SMS- Vett och Etikett..

Kommer nog aldrig bli klok på detta..men samtidigt vem är de??!!
Jag ska i alla fall försöka göra en egen tolkning av detta med vett och etikett för smsande!
(kom ihåg att detta är min fria tolkning av ämnet;P)

88766-49


Kompis-SMS:

För mig kan ett kompis sms se ut på hur många olika sätt som helst men det finns alltid olika fall-luckor som man BÖR undvika. Som de flesta redan vet tolkas sms runt om i världen, bland könen och bland olika hjärnor på helt olika sätt. Det är därför det är otroligt viktigt att man inte bara slänger ut sig massa "konstiga"-och svårtydda ord. Några få regler finns det dock ändå med kompis-SMS, här kommer några:

~ Ord som du själv kan misstolka bör inte skrivas i ett meddelande till någon, vare sig du känner personen väldigt väl eller om du smsar personen en endaste gång.

~ I ett kompis- SMS måste man kunna känna av när det är dags att skriva ors som: kram, puss osv..oftast är det okej men ibland kan dessa ord uppfattas som stötande eller i värsta fall misstolkas! Jag själv skriver kram till de flesta av mina kompisar eftersom jag är en sån person men det finns några få undantag även för mig!

~ Om man vill dra ett bra skämt för sin kompis bör man även här vara aningens försiktig med tanke på att ett skämt inte alltid tolkas som ett skämt i någon annan persons hjärna! Skriv tydligen ner i slutet något i stil med: haha, eller kul va?! eller nått sådan, då är problemet inte längre existerande!

~ Om man är osäker på om smsen man skickar till en manlig "kompis" är på det vänskapliga planet eller på det potentiella kärleksfulla sättet är dessa regler extra viktiga att följa..dock är det viktigt att man på ett eller annat sätt försöker visa vad man menar med smsen så att inte allt bara rinner ut sanden..;)

Flirt- SMS:

Här finns det sjukt många olika tolkningar som kan både hjälpa och stjälpa en flirt..Så jag skulle bara först och främst vilja säga att det är väldigt viktigt att man inte överanalyserar allt som skrivs..därför är egentligen inte sms det bästa flirt alternativet, men ett ack så trevligt sådant trots allt;) Dock är det lätt att man som Linda Bengtzing sjunger: Och inte skicka nå't dumt sms, att jag saknar dig så...
Reglerna här är något fler:

Först och främst, är man inte intresserad så bör man avstyra smsandet rätt snabbt (på ett mycket snyggt sätt!!man ska inte gå ut för att såra någon)så man inte bygger upp några falska förhoppningar!!
Detta är A & O!!

~  Det roliga med att flirta genom sms är ju själva spänningen, därför är det viktigt att man inte gör slut på denna spänningen allt för snabbt, låt det växa upp något speciellt med just stunden när smset kommer!! För vem älskar inte stunden när det piper till i mobilen och man önskar inget hellre än att det ska vara från just Han med stort H!!

~ Vill man däremot kanske krydda till smsen lite är det ofta i ett lite onyktert tillstånd som det blir a piece of cake att skicka och bekänna sig för den man tycker om. Jag är absolut en sån person!! Jag kan inte släppa mobilen efter ett par vinglas, älskar att skicka "dumma sms" och få tillbaka sånna!!;) Men samtidigt vem gör inte de haha.. ibland skulle jag dock behöva ha ett sån där alkolås på mobilen, många dumma sms som inte hade blivit av om detta hade installerat på min mobil!!

~ Då kommer vi till det här med avslutet på smset..hur ska man börja avsluta, här kommer några förslag.
Man bör börja med nått i stil med: ha de, vi hörs! / namn..sen kommer dessa steg för steg: ha de kram! nästa steg är kram kram eller kramar nästa steg blir puss och kram som sen leder till puss puss, pussar sen är det bara fantasin som sätter gränserna;) Men skriv aldrig nått som du inte menar!!

~ Överanalysera inte allt (vilket är såå mycket lättare sagt än gjort!!) men försökt bara att ta sms som en kul grej och inte bryta ihop om du tycker något låter konstigt..men samtidigt är det kul att man kan komma på sig själv att sitta och le över ett sms som man tycker/tror är en flirt..:P

~ Det sista som jag tänker ta upp här är timingen på smset, de här med 3 dagars reglen är bara bull shit..vem bryr sig..okej att man kanske inte behöver skicka en timme efter att man har träffats men samtidigt så skickar man ju enbart för att man vill och tycker om någon..därför tycker jag att man ska skicka när man tänker på personen, det är ALLTID kul att få sms, glöm aldrig det!

De där var min lilla lista på lite tänkvärda saker i denna helt sjuka sms värld, men samtidigt som den är sjuk så kan den vara alldeles, alldeles uuunderbar;)
Dock skulle jag ibland kunna göra i stort sett vad som helst för att få veta vad som menas med just den där kramen eller de där smset som kom just då från just den personen..som ni hörs så är jag såå överanalytisk att det är galet;) SMSa lugnt där ute!!


/ Åsa -  Is this real or is it just a game?! ;)


Kommentarer
Postat av: Erica

Men du, "det är väldigt viktigt att man inte överanalyserar allt som skrivs" - yeah right som att du har övernaturliga krafter och klarar av det!! :P

Men sant som du säger, alltid trevligt att få "dumma sms" och ett vinglas eller två ökar ju chansen att man själv råkar skicka iväg nått ;)

Dock kan ju sms från oväntat o fel håll också ställa till med problem och försätta en i pinsamma situationer.. you know what I mean.. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback