Känd eller okänd?!

"Mamma när jag blir stor ska jag bli känd..."

Vem har inte dröm, i princip, i hela sitt liv om att bli känd? Ärligt, klart man har!!
Hellre ökänd än okänd, ingen känns killen som står och gömmer sig i hörnet osv...

~Kändis
, slang för person som är allmänt känd i en stor del av samhället. Det är framför allt massmedia som gör personer till kändisar. Några branscher med många kändisar är politik,underhållning/kultur massmedia och idrott.


Kändis?

Jag bor, som de flesta redan vet, i en liten stad vid namn Piteå. Vi har ca. 40 000 invånare som på ett eller annat sätt har en koppling till varann. Åker man utomlands för att komma bort från Piteå gör man oftast ett misstag, speciellt om man väljer en turistort som många känner till. Varför undrar ni? Jo, det är nämligen så att man ALLTID stöter ihop med någon som säger:  "men du, komm du it från Pite..i tyck i känn igen dää.." Som sagt, alla känner apan!!


För att återgå till Piteå stad så kan man ge ett bra exempel på en typisk situation som kan uppstå, som alltid uppstår, när man går ut på Pites alla typ 3 uteställen,:
Jag som är tjej bestämmer mig för att gå fram och snacka med en kille som ser trevlig ut. Jag går fram och vi börjar prata...Man presenterar sig och vad får man höra?
"jaha, är du en svärdsuddare..:)som sagt så vet man i stort sett vilka alla är runt omkring sig, på både gott och ont!

Exempel 2: Man står i kön, på väg hem, för att hämta ut sin jacka ur garderoben. Man börjar shit shatta med grannen i kön eller med kompisen man står med..man gör helt enkelt en kort  "allmän" analys av kvällen och plötsligt får man en kommentar från höger, "eyy du Svärdsudd lungen ner dää nu nålta"
saken är den att vi Svärdsuddare ha ett 7 helvetes humör och det har, eller kommer nog de flesta, någongång komma i kontakt med på ett eller annat sätt och det är på både gott och ont!!:P

Nästa problem som kan uppstå är alla dessa rykten som cirkulerar med hjälp av djungeltrumman i stan. Får du veta att nån har gått hem med den och den så vet i stort sett alla att dom gick hem..kanske it alltid så kul när man får ångest dan efter..kanske desto roligare om man lyckas hitta en riktig jackpot!!;)
Och självklart får man en analys om killen som man gick hem med eftersom han är ju en "kändis", man vet ju precis vilken typ han är..antingen är han en player och har varit med hela stan, eller så är han en "tönt", eller en underligtyp..ja kan fortsätta hur länge som helst men I think I've made my point...

Kommer man någonsin kunna träffa någon utan att alla har något att kommentera, poängtera, diskutera om denna människa?! Det kan nog bli väldigt svårt, tyvärr

Vill bara tillägga så här på slutet av dagens blogg att man ska komma ihåg att tiderna förändras och från en dag till en annan kan du vara "lokalkändis" tack vare någon eller något..man kan glida in på ett bananskal och helt plötsligt vet ännu fler vem man är och vad man gör, var man bor och vilken favorit rätt man gillar typ..men då vet de även allt om ditt privatliv, ex vilka killar man har haft, vilka man har gjort de och de med osv..

Det finns alltid olika synvinklar på allt och alla, både positiv och negativt..de är bara att man väljer!! :)

Så nu frågar jag mig själv, är jag känd eller okänd? Tror att mitt efternamn talar för sig själv..för alla vet väl vem vi Svärdsuddare är, eller hur sistaaa;)

/ Åsa - There are some truths we can't deny...


Kommentarer
Postat av: storsyrran

ja vad kan jag säga? we are one of a kind:)

2006-11-05 @ 12:55:40
Postat av: Petter

Håller med...

2006-11-05 @ 13:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback