Krönika av det klockrena året 2006..

...2006, det var året som gick som på ett kick..nya vänskaper bildades, Grodorna kom och hoppade iväg men allt som allt kommer jag minnas året 2006 som ett av de bästa i mitt hittills 20 åring liv!

En krönika må vara överskattat, tråkig eller överarbetad men för oss är den då iaf alldeles, alldeles UNDERBAR! Vissa kategorier kan kännas kopierade av andra men ha överseende med detta och försök att dra på smilbanden istället för att vara gnälliga..det är ju trots allt en sammanfattning av det klockrena året 2006 och en ny början på det kommande året..Läs och njut!


ÅRETS: Höjdpunkt- Det har varit en hel del snack om att kliva upp på steg på trappan. För mig är årets höjdpunkt att jag själv känner mig ett eller två steg högre över marken detta år än det förra!

Låt- Här blev det oavgjort, Hello Saferides The Quiz duellerar med Coldplays Fix you.

Flopp- Kan man säga annat än Zidane fotbolls VM..skandal, pinsamt o grymt barnsligt!

Diss- Den här kategorin överlåter jag till min vapendragare..läs årets säämsta diss på
http://ericaas.blogg.se/ där de så småningom även kommer en krönika:)

Hunk (+bragd)- Uber heta hunken aka 28-year-old har övertagit tronen och han gjorde det med bragd!

Lagg- Inga namn nämda men "sry för mitt lagg" citatet säger allt!!:P

Stekare- Behöver jag säga annat än Nr.1 och Nr. 2, unbeatable!!

Ständigt återkommande kommentar-Man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins!!

Floskel- Som vanligt är det jag själv som står för de flesta flosklarna inom vårat gäng och de här är väl favoriten(?!) om man kan kalla de så haha " Det är bara jag, men jag tog er båda bakifrån"

Mat- Utan tvekan går Thaigardens K06 in på upploppet helt utan konkurens!!

Rookie- Allas våran Pop-up gjorde entré på norrmalmia och utbrister under en time-out kommentaren "Nu inge innebandy..(när time-outen är slut)..men nu myyycke innebandy" söööta unge!! De ska verkligen börjas i tid haha

Comeback-Tack Allbäck för att du äntligen kom in i matchen..först såå hatad men sen såå älskad av hela svenska folket, tack ännu en gång!

Tabbe- Jag läste på Cosmopolitans hemsida och kom över en fråga som man skulle svar på om årets som varit..Det stod nått i stil med om man hade gjort allt som man velat under det gångna året..och jag var väldigt snabb att svara..nja, kunde ha gjort mer..såhär i efterhand måste jag erkänna att det var en grov tabbe av mig..är man inte nöjd med ett sånt här år är man ju it helt hundra..!!


Blogg-
Här måste jag va lite ego igen..men min kontaktannons-blogg passade såå bra just vid detta tillfälle..läs och avgör själva och den förtjänar en plats på listan: http://chicas.blogg.se/2006/september/varken-matchcom-eller-motesplatsense.html
skulle de nu vara så att ni känner nån som stämmer in på alla eller iaf de flesta av dessa punkter så är de bara att keep in touch haha!!;)


Bild- The standard pose aka "sexy pose", finns numera på de flesta kort i den här stan..på både ont o gott!

Diskussion- "Hemmings o blåsmark är inte alls samma sak, de är ju typ 4 km mellan.." "däremot munksund och skuthamn är ju typ samma sak..allt är ju ett enda stort Zoo..." Årets helt klart onödigaste och sämsta diskussion!!

Match- Hemma match eller borta match..för mig sprollar de då hahahaa..hemmapubliken brukar dock va ett större stöd;)

Hjälte- Går till min älskade mor..du är så underbar.."whenever I need you, you are right there waiting for me!" TACK!

Festival- Utan ett uns av tvekan tar PDOL hem både GULD, silver och brons priset..så kul som vi hade då blir grymt svårt att överträffa..vilka minnen..dom lär vara heela livet, TACK!!

TV-serie- Här har vi ännu en till tveklös vinnare..One tree hill har gjort mig frälst..just love it!! Kan man inte tycka om en serie med citat som detta: "Nobody has all the answers but we all have our y's" ?!?!

Uteställe/Party- YTAN har gjort min och många flers sommar till en av dom bästa i historian, underbart!!

Dryck- Under denna överheta sommar har det hinkats x antal liter av Perre Marre som i folkmun även kallas Pepsi Max..såå gott och såå svalkande!

Drink- Sommarens andra svalkare blir Åsas egna specialare..hemligt recept..nja ja vet då it men samtidigt så avslöjar en bra kock aldrig sina hemliga knep:P

Färg- Man brukar ju säga att Rött är sött..dock har färgen röd numera fått en helt annan betydelse..behöver ja säga mer än..kärlek, nagellack och läppstift..het, hetare, heeetast;)

Fest- PDOL---> YTAN kunde de ha varit en större succé?!


Reklam- Även här delar dessam reklamjättar på guldet..Arlas reklam som lever efter mottot Orka vara..är ju såå skön men samtidigt vet jag inte hur många tårar som har sprutat när vi i bittra försök har provat efterlikna Telias såå bra reklam där tjejerna använder sig av olika hälsning ljud..ett försök: haaaaa-lååå (kung fu) i skrivandets stund sitter jag och skrattar för mig själv!!

Samtal- "Men-kom-o-sitt-med-oss..ingen-vill-ju-äta-själv-på-Biggan!!!- fyllan haha..Åsa aka öppna boken!

Kommentar- En kul kille sa årets överlägset roligaste kommentar i helt rätt ögonblick. Den löd som följer: "Dom tror ju att dom är nån jävla mur..bara försöka ta sig igenom är ju som att försöka gå genom jävla Berlinmuren..helt sanslöst!!" Såå rätt han hade och som jag skrattade!!:)

Skräll- Hela 2006 har varit som en stor skräll för både mig och mina chicas..dock tror jag den största skrällen kommer att synas i sommar..Vi ses på gräset killar:P
 
Jag vet att det är såå mycket som jag har glömt och självklart skulle jag kunna skriva sida upp och sida ner om hur mycket vi har hunnit med under detta år men samtidigt vet jag inte om det skulle bli speciellt intressant..så jag lämnar det såhär..hoppas nått fick er att dra lite på smilbanden..för mig räcker leendet från öra till öra och jag vill sist men inte minst tacka alla er som gjorde detta år till ett heelt underbart!!! Ni förtjänar alla det absolut bästa av livet!!

88766-61

GOTT NYTT 2007!!!!


/Åsa- Det är inte åren i ditt liv som räknas utan livet i dina år!! Tänk på de ni!!:)

 

Kommentarer
Postat av: Ma

Helt rätt!!!! Gott slut och Gott Nytt År!!!!!!!!
Kramar från en Ma o Pa - du vet!

2006-12-30 @ 23:20:50
Postat av: Sandra

Hej!
Skulle vilja ha hjälp att avgöra vad jag har för ögonfärg, har undrat länge och kan inte komma fram till nåt själv... Gå gärna in o hjälp mig! Tack på förhand!

http://swegirl86.blogg.se/301206204640_hjlp_mig_avgra_min_gonfrg_.html

Postat av: Erica

HÄRLIG LISTA BABE!! Känner verkligen pressen att prestera!! Men lugn jag tar hand om årets diss, tyvärr kanske man ska säga, sen kommer en liten krönika med, he blir great!! haha..

2006-12-31 @ 09:12:55
URL: http://ericaas.blogg.se
Postat av: Åsa

Desamma Ma o Pa!! Gott nytt 2007 o ta de lugnt nu ikväll hehe men samtidigt bör man tänka på citatet: "Det är inte åren i ditt liv som räknas utan livet i dina år!!" Så lev o njut!:)

2006-12-31 @ 10:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback